torsdag 11. juni 2015

Og redningen ble Norvegia

                                                                                                                                         Sponset innlegg



" Jeg forstår at vi sparer penger på å få en slik matkasse på døra, sa Petrinemannen på søndag. 
"Ja, vel?", svarte jeg og lurte vel egentlig på hva han siktet til. 
- "Jo, vi glemmer å handle inn middag til de andre dagene"



Jeg forsto hva han mente. Jeg to poenget som var at vi ikke hadde noe å lage middag av . Jeg så at det eneste rådet var å ribbe kjøleskapet og blande mat og kreativitet til en liten rett.  Det med kreativitet forsvant da det eneste jeg kunne bruke var pålegget til Petrus. I disse dager er nemlig det synonymt med ost. Det er det han skal ha når han ber meg sende pålegget, denne gule osten. Jeg sier gulost, men mamma kalte den samme osten hvitost.
Heter det gul - eller hvitost, tro?

Det Jeg fant,  uansett begrepsbruk, var en pakke Norvegia, kokt skinke, oregano og sylteagurker.
Det reddet oss. 



Dagens varme rett ble OSTESMØRBRØD!!

Jeg smurte litt smør på en side av brødskivene.
På motsatt side så smurte jeg sennep på brødskiva til de voksne.
På halvparten av skivene la jeg sylteagurk,
skinke og godt med Norvegia
før jeg strødde over litt oregano.
Den andre halvparten av skivene la jeg på toppen
før jeg stekte de i toastjernet.

Resultatet ble: 
Deilig, varmt, sprøtt og godt. 
Smakte like fortreffelig som de vi spiser ute. 
De som er stekt på bålet eller på grillen på en av turene våre.




Og da vi alltid har Norvegia i huset så har vi en illusjon om at vi sparte inn en middag denne uken.

 Petrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar