fredag 5. desember 2014

Også Petrus har skrevet brev til julenissen




Det er faktisk en stund siden handlelappen vi hadde startet på ble fullført av en liten gutt. Han hadde lest Br - katalogen. Han noterte sirlig og heldigvis hadde han en mor som forsto at det kunne være en god ting å notere det han skrablet ned på papiret. Selv om Petrus kjenner igjen bokstavene i navnet på oss familiemedlemmer, selv om han er opptatt av å lydere ord og til tross for at han klarer å finne igjen og skrive sine egne bokstaver så er denne listen skrevet med hemmelig skrift. Den trenger en oversettelse for å bli brukbar for andre enn skribenten selv.

Kjelke, Ambulanse, Polititing, sabeltann og Jack kostyme, Fjernestyrt fly, fotballdrakt, alt i alle lekekataloger, hokeyhjelm, lego Jr, Plus plus, skibriller, elektrisk piano


Jeg har ved hjelp av bilder omgjort lista og den er nå forståelig for Petrus og oss andre. Vi har funnet bilder til teksten som han så sirlig har skrevet ned. Mor har i tillegg notert ned et par egne ønsker.

På min liste så er ULL nøkkelordet, da jeg ønsker meg en strikket ullbukse i str 5 år til han i tillegg til votter med ullfor. Vi har tidligere både brukt Nøstebarn og Troll, men jeg vet nå at både Hestra og Norheim har vindtette votter med ullfor. Jeg har som sagt arbeidet mange år i barnehage og jeg synes at ingen ting annet enn ullvotter holdt meg varm på hendene. Derfor har jeg sverget til strikkevotter med vindtett vott utenfor eller votter med ullfor. Det var ingen syntetiske som holdt meg like varm, uansett hva produsenten lovte.

På Petrus sin ønskeliste så kan vi gjerne lime inn alle lekekatalogene med leker som har kommet i postkassa. Derfor har vi limt inn en slik katalog. Det er nemlig mye spennende og fristende når man blar i disse og det er mange kryss i disse. Alikevel så er det noen ting som han sier hver gang noen spør. Han ønsker seg i år som i fjor en ambulanse, men det er skibriller og fotballdrakt som han ønsker seg når vi spør.


Petrine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar