tirsdag 7. oktober 2014

Sosialisering på båttur :)



Jeg smilte pent. 
Jeg spurte om jeg kunne få lov til å hente en serviett. 
Det var da det skjedde. 
Det var da køen forvandlet seg til et forsvar som et hvert fotballlag kunne misunne dem. 
Det var da de sto sammen som det sterkeste immunforsvaret i verden. 
Gjennom denne muren ville selv en mikroorganisme hatt problemer med å komme igjennom. 
Jeg forsto at i dette miljøet holdt det ikke med en liten posjon sosial kompetanse. 
Her burde jeg vært til stede tur etter tur slik at jeg kunne blitt sosialisert inn. 
Jeg manglet nemlig kompetansen man trengte for å få en serviett i buffetkøen på båten mellom Danmark og Sverige. 
Jeg satt meg igjen og ventet til pensjonistene gikk på bingo. 
Da var det fritt frem for både servetter og mat, 
- og i ventetiden moret jeg over at jeg rett og slett ved å observere.

HAr du noen ganger forstått at du mangler kodene som passer i miljøet du er i ?

Petrine :) 




1 kommentar:

  1. Det er veldig morsomt å observere en kø - og å sammenlikne når voksne står i kø og når barn gjør det. I det siste har jeg lagt merke til at veldig mange voksne sniker og presser seg fram. Mens barna står overraskende fint i køa.

    SvarSlett