lørdag 13. september 2014

Tilbakeblikk

Petrus pynter bursdagsbordet 

"Mamma, du må kjøpe ny sofa. Nå er jeg fire år og da blir denne for liten ! Jeg vokser fort"
Det er nok ikke sant at treseteren er for kort til en pode på en drøy meter, men det faktisk sant  at jeg har fått lov til å dele nesten 1500 dager med denne flotte gutten! 
Han som jeg gleder meg over hver ENESTE dag. 

Årets begivenhet i Petrus sitt liv har passert. Han har nemlig fylt fire år, noe som ble feiret med sjokoladekake, gele og fruktspyd. -
Og med vennene fra barnehage og nærmiljø.
 Han hadde nemlig en refleksjon for noen uker siden : 

-"Mamma, hvorfor skal ikke jeg i den bursdagen?" 
- "fordi du ikke er bedt!"
"- hvorfor?"
- "fordi de bare skulle ha jenter i den!"
-"jammen, det er jo vennen min!"
-"ja, det er helt sant! 
"Jeg vil at alle vennene mine skal komme i min bursdag!"
"OK!" 
og slik ble det! 



Så vår lille Petrus er ikke liten mer, 
han er FIRE år, 
han får fra i dag sitte forover i bilen,
( hadde setet passet enda lenger, 
så hadde han sittet bakfrem enda lenger ) 
han har meninger om mye og mangt 
og han har allerede begynt nedtelling til 5 årsdagen! 
Det er stor stas å være fire år.

Petrine :) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar