lørdag 26. april 2014

På vei mot et rundt tall...


....og glemte man å fortelle meg at jeg var søt eller pen, så har jeg hørt at jeg fortalte dem det :) 

Dette innlegget kunne godt ha vært et inspirenrende innelegg om hvordan jeg har planlagt og ønsker å stelle i stand bursdagen som kommer om noen få uker. Jeg kunne bruke flotte bilder og gitt dere inspirasjon fra hva jeg har valgt fra festfabrikken. Jeg hadde digget ballonger med helium som hadde passet temaet og hvor valg av detaljer understreket festens stil. Den gang ei:

I dag er det faktisk akkurat to måneder til jeg runder et halvt hundre. Tenk det, - og småbarnsmor! Denne helgen så har to av mine venninner passert de første femti. De har vært så smarte at de har reist bort. Jeg har enda ikke bestemt meg for om jubileet skal feires eller ikke, men jeg vet at selveste dagen har jeg ikke lyst til å stelle i stand eller være vert. En solskinnsrik dag med fri til å slappe av, gjerne spise lunsj eller middag på et hyggelig sted, før jeg synker sammen på terrassen i sola. Det er nok slik jeg ønsker å ha det. Rolig og avslappende med smak av frihet og luksus, og med en liten luke til å besøke min gamle og gode pappa. Jeg er ikke den som liker oppmerksomhet og på den måten er det en god tanke å la dagen forbigå i stillhet.

På den annen side så savner jeg vennene mine: Noe skjedde da Petrus ble født. Jeg føler at jeg har forsvunnet fra de. Jeg som har et ønske om at vennene mine fra barndommen skal kjenne Petrus men jeg føler at hverdagene løper av gårde og vi har jo valgt å være hjemme etter jobb og barnehage. Alikevel er jeg sår for å ikke høre til og redd for at Petrus ikke skal kjenne til min bakgrunn og menneskene som har vært rundt meg når han vokser opp og skaper sin egen historie. Med det som utgangspunkt så burde jeg nok samle flokken, men til hva? Det kan ikke være stivt og høytidelig, men løst og hyggelig. Jeg er sommerbarn og kunne jo arrangert en grillfest, men terrassen rommer ikke så mange og jeg hadde hatt kvaler med hvordan jeg skulle velge. Jeg får fortsette å gruble samtidig som jeg fundere på hva man kan ønske seg til et slikt jubileum. Jeg sliter nemlig med å finne gaver til de rundt meg om dagen. Jeg kan ikke bruke meg selv som referanse.


Fra et besøk på Langedrag 

Jeg digger gaver og overraskelser, samtidig som jeg er skikkelig dårlig på å ønske meg noe. Dermed er jeg på gyngende grunn når noen spør meg. - Også her jeg skal forsøke å komme med ønsker i full offentlighet. Når man er midt i livet, så har man nesten alt?!? Det er ikke slik at jeg ikke har drømmer og mål for hva jeg skal bruke pengene mine på. Jeg har morsom sparing, hvor jeg med gjentakende småbeløp, er i ferd med å spare til et nytt kamera. Jeg leker meg med det enkle Nikonkameraet mitt. Jeg har som mål at jeg er god på å mestre det innen jeg har nok penger til å ansaffe et annet. I den forbindelse så kunne jeg ønske meg gavekort på byens fotobutikk eller enda bedre et fotokurs. En kollega har vært på Langedrag for å øve på kameraets finesser og helgen den 6 - 8 mars 2015, så kunne jeg gjerne tilegne meg ny kompetanse blant ulver og gauper. Hadde vært hyggelig om noen jeg kjenner også hadde blitt med. Dessuten er kurset lagt til rette slik at du kan ha med både partnere og barn. Det finnes sikker flotte kurs andre steder også da:)



Opplevelser er det plass til på ønskelisten min. Jeg mottar gjerne gavekort på hverdagsmiddager, festmiddag, gåturer, noe spennende og nytt, teater, kokkekurs sammen en gjeng hjemme eller borte, kafebesøk, konserter, fester, kinobesøk og så videre. De små bruddene i hverdagsrutinen er koselige og det å være med folk er alltid hyggelig.  Reiser står alltid på ønskelisten min. Jeg digger å komme meg bort for å sanke opplevelser og jeg synes at en uke borte på en måte er lengre enn en uke hjemme. Dagene blir fylt med andre ting enn vaksemasiner, oppvask og middagslaging. Jeg drømmer om å reise på jentetur til et shoppingmekka, jeg digger late og varme dager med familien min og jeg har et romantisk bilde på en spahelg med suite :)

Fra festefabrikken.no



Og om jeg skulle ønske meg ting, så må det være like ting som jeg ikke kjøper meg selv. He,he det vil nesten i prinsippet være alt mulig: Jeg er en dårlig shopper. Jeg prioterer ikke å handle andre ting enn akkurat det jeg trenger, så alt som smaker av ekstra utstyr og luksus kan jeg si ja takk til. Det handler ikke om at jeg er gjerrig på å handle, men jeg trives ikke så godt med det mer :) - og jeg stort sett fornøyd med det jeg har.

Om vi snur dette blogginnlegget på hodet, så er jeg jo i et år hvor mange flere enn meg skal feires, - og jeg er mange ganger i beit for gavertips. Hva liker du å få i gaver?



Petrine










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar