mandag 31. mars 2014

En uforgelmmelig sommerferie





Nå er ikke dette innlegget dedikert til mange av de morsomme opplevelsene jeg har hatt på de utallige sommerferiene jeg har hatt gjennom livet. Men i dette innlegget så skal jeg spre ryktet om at det finnes et tilbud til de barnefamilier som av en eller årsak ikke har mulighet til å komme se på sommerferie.

Min arbeidsplass er knyttet til Blå Kors. Det er en organisasjon som jeg er stolt av å være knyttet til. De har gjennom mange innfallsvinkler som mål å hjelpe enkeltmennesket og dets familier. Også i år arranerere de sommerleir. Den vil være på Folkehøskolen Sørlandet og målet er  barna som deltar skal ha noe å snakke om når skolen og barnehagens starter opp igjen etter endt sommerferie. Ferien er ment til barn som vokser opp i hjem hvor det er familiemedlem(mer) som har en psykisk lidelse eller som er avhengig av alkohol.



Det er lagt opp til en ferie med far/mor og barn i  perioden 30. juni til 5. juli og en ferie med mor/barn i perioden 28. juli til 2. august.

Jeg har ikke vært med på disse leirene og jeg vet lite om innholdet, men informasjonsbrosjyren sier at det blir lagt opp til late dager, spill, lek, tid til å være sammen og mere til. Jeg ønsker med dette å spre ryktet utover det gangske land om at Blå kors har som mål å arrangere EN UFORGLEMMELIG SOMMERFERIE også i 2014. 

Informasjon om leiren den som måtte ønske det få ved å kontakte :
aslaug.stallemo(att)hotmail.com

Søknadskjema til turen finner du her og  en flott informasjonbrosjyre om Blå kors ferietilbud kan du finne her 

Ja, dette var dagens reklame, - og den er ikke på noen måte sponset. Jeg har et inderlig ønske om at ulike barn skal få oppleve en sommerferie som skaper barnlige og gode minner :)

Petrine :)

1 kommentar:

  1. Dette er et så utrolig flott tiltak og gir mange barn muligheten til å skape sommerminner de ellers ikke ville få. Jeg blir så glad hver gang jeg ser slike tilbud:)

    Håper dere har gode vårdager,
    varm klem:)

    SvarSlett