lørdag 4. januar 2014

Glimt fra uke 1: 2014 er erklært åpnet


Den første uken i 2014 begynner å nærme seg slutten,

Vi så på den pyntende himmelen med en pipende hund på armen 
og med en trøtt gutt på innsiden av vinduene. 
Det var stas å bli vekket midt på natten
og godt å legge seg til å sove igjen. 

Andre semester startet for meg med planleggingsdager, 
- på hotell!
Der synes jeg det var godt å legge meg. 
Jeg er som hunden,
 - det vil si at jeg trives best med flokken min. 
Men, jeg må innrømm at det var faktisk deilig 
å ha et rom, 
en seng 
og en spaavdeling 
til disposisjon i pausene. 
Egentid er jammen luksus! 



Forøvrig så likte jeg også biblioteket på hotellet, 
- jeg vet ikke hva det er med bibliotek, 
men jeg digger de. 
Hyllemeter med bøker
til å ta på og bla i. 


Det har kommet en del nedbør som regn den siste uka. 
Det sies at 1 millimeter regn gir 1 cm snø. 
Det har i løpet av de to siste månedene kommet ca 280 mm nebør. 
2,8 meter snø er litt å måke vekk.
Kanskje alternativet hadde vært litt voldsomt?
Men, regnværet har ført til at innelekene har blitt flittig brukt. 



Julepynten er på vei ut av Petrinehjemmet for denne gang
og sommerfuglene er på vei inn i min mage. 
På mandag skal nemlig Petrus operere bort mandler og polypper. 
Jeg vet det ikke er det største inngrepet, 
men jeg liker ikke at han skal i narkose
og at han skal få smerter. 
Jeg er tøff når det gjelder meg selv, 
men skikkelig pingle når det gjelder andre. 

By the way: Jeg har klart delmålene mine i "Prosjekt ny mamma"
- og jeg har årets første "gi - bort" på gang. Bli gjerne med her

Hvordan har starten på det nye året vært for deg? 

Petrine :) 


2 kommentarer:

  1. Tiden går fort, nesten alt for fort spørr du meg. :). Flotte bilder, ha en fin dag videre

    SvarSlett
  2. Lykke til på mandag-du klarer deg nok;) aldri gøy når det er noe som gjelder ungene våre. Lene

    SvarSlett