tirsdag 2. juli 2013

Shoppingmamma : 3 tips


En pose med skatter fra Pop 

Shoppingmamma? Jeg? 
Nope, men jeg må som alle mammaer ut å handle til poden og til meg selv. 
I går var en dag hvor jeg fikk fornyet gardroben til Petrus med fargeglade plagg fra Polarn o Pyret. (Les: Grønne plagg, da minsten liker grønt godt) Jeg er spesielt glad i Pop fordi mye av klærne er unisex, fordi det er fargeekte og fordi det holder form, vask etter vask. I disse dager så har de salg på vår og sommerklær, så jeg anbefaler deg å ta turen til nettbutikken deres, om du ikke er like heldig som meg som har en butikk i nærheten. 




Petrinemannen har ødelagt hørselen sin ved å belaste den med støy over tid. Han vil nok korrigere meg med at det er høy musikk som har ført til at han hører dårlig og til at han har tinitus. Noe som skal være svært plagsomt. 

Klok av skade så forsøker vi å ivareta Petrus sin hørsel, og i tillegg til å ha lav lyd på tv og radio, så har vi kjøpt lyddempende høretelfoner til han. Foreløbig er det vi som stiller lyden, men en dag vil han nok forstå hvor volumknappen er, og da vil ikke maks volum være langt over grensen for anbefalt desibel.Vi har kjøpt JVC hodetelefoner spesielt egnet til barn, da de er små i størrelsen, de er behagelige  å ha på og de har som sagt maksgrense på lydstyrken. Vi kjøpte våre på nettet, men i disse dager er de på tilbud på Coop Obs. 

Koffferten fant seg en venn på flyplassen.
Disse finnes med flotte motiv også, - ku, brannbil, tiger m.m.

Petrus bruker vognen sin bare til å sove i. Da han i vinter hadde brudd i foten, så var det helt uvant å trille rundt på vogna. (Vognen er fortsatt globetrotter) Men på reise så er det greit å ha noe å sette seg ned på, både fordi vi skal flytte oss over lange strekk, men også fordi det er godt å alltid ha en sittteplass tilgjenglig. Så det siste tipset er de artige koffertene til Trunki. Da vi fikk vår til Petrus så var det ikke så mange andre som hadde slike kofferter, men nå traff vi på flere familier, hvis barna brukte kofferten til fremkomstmiddel. Jeg vet at den er å få kjøpt i ulik butikker, blant annet på Notabene. 


Løp og kjøp! 

Petrine 
(For ordens skyld, så er ikke dette innlegget sponset, så jeg bare reklamerer for produkter vi er fornøyd med. Pop har gitt meg gaver til give away og til Petrus tidligere) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar