torsdag 4. juli 2013

Idemyldring



Fra forrige besøk i Dyreparken

Petrinemannen er i jobb igjen etter Rhodosturen vår, men det betyr ikke at ferien vår er over. Det kommer litt mer litt senere. For den kommende delen av ferien er planene litt løse. Utover at vi skal en tur til Sørlandet og Dyreparken så vet vi ikke hva vi skal fylle ferien med. I år vil jeg tro at Petrus vil være mer opptatt av Kardemommeby enn han var sist vi var der, da han det siste året har fått øynene opp for Egners sanger og fortellinger. 





Vi haper mest av alt på sommervarme, slik at vi kan nyte dager på stranden her hjemme og ute med båten, men Petrine blir rastløs om vi ikke kommer oss på tur. Derfor må vi fylle dagene og ukene med noe. Vi er på idemyldringstadie, og har tenkt på Nordens Ark og akvariet i Lysekil. Det fordi det ligger bare en liten kjøretur fra oss. Jeg har jo lest Camilla Läckberg sine bøker om Erica i Fjällbäcka og kunne tenke meg en tur dit. Jeg har en forestilling om at det er et idyllisk sted. Gutta har lyst på campingtur, mens jeg tror at det er andre ting som frister mer. En tur til København, kanskje. Det er og blir en av mine favorittbyer. Det, og Lillehammer. I Køben er det mye å finne på med barn, og vi liker godt at det er åpne lekeparker, slik at de minste kan få tid og rom til å bevege seg fritt i løpet av dagene i byen. Vi har også besøkt Tivoli, Zoo og andre steder. Om vi havner der i år, så skal vi alle fall besøke det nye akvariet der


Som dere ser, så er tankene flere enn planene, og om du har et tips for et feriemål som vil fenge oss alle fire, gutta er 2 og 11, så tas tips i mot med takk :) 

Ha en god kveld med eller uten planlegging 

Petrine 

2 kommentarer:

  1. http://www.alv.se/

    Jeg drømmer om dette.. :-)

    SvarSlett
  2. Ja, Astrid Lindgrens verden frister oss også. Tenker at minstemann må bli litt mer kjent med historiene, så kanskje til neste år.,Det ser så flott ut der :) takk for tips, Inamor

    SvarSlett