lørdag 16. mars 2013

Lørdagslisten - 10 mammablogger jeg leser



I dagens lørdagsliste har jeg presentert ti av de mammabloggene
jeg er innom.  I senere lister vil jeg presentere flere mammablogger
og andre blogger jeg er innom. 


 er i vinden om dagen. Hun har skrevet en bok som jeg har best meg for å lese. Den heter: Beklager, jeg er mamma. Og jeg vil tro den handler om mammarollen. 
Hun diskuterer forøvrig dagsaktuelle tema på bloggen sin.
Det liker jeg

 får meg til å trekke på smilebåndet støtt og stadig. Det gjør også Laila i Casa Didriksen. De tar hverdagen i øyensyn, på hver sin måte. Begge bloggene når meg, og gjør meg glad. 

har et morsomt og alvorlig skråblikk på livet. Jeg har ledd meg gjennom skribleriene om Bølla, smilt av gjenkjennelige hverdagsbeskrivelser og reflektert over andre tema. 

Jeg vet ikke om denne bloggen er en mammablogg, men den handler om familieliv, hverdag med inspirasjon, refleksjon og inspirerende bilder. 

Vakre, små historier om livet som småbarnsmamma. 

Bloggen griper meg. Den er anerledes og får meg til å reflektere over øyeblikk, hendlelser og livet forøvrig. Vakker

Her kommer innslag om hverdagslivet,
om livet som hjemmemamma og
tips og inspirasjon


Jeg har forelsket meg i bloggen. 
En guttemamma, Charlott Pettersen, presenterer flott gutteklær. 
Og hun viser frem farger som Petrine er glad i, 
og løfter frem flotte antrekk for både jente og gutt. 
Jeg lar meg inpirere,
gleder meg over flotte bilder
og jeg får tips om nettsteder og butikker
hvor jeg kan skaffe klær til minstemann. 

Jeg er ikke opptatt av designmatpakker. til det er jeg for praktisk anlagt. 
Men bloggen gir tips til aktiviteter, den tar for seg aktuelle tema 
og selvfølgelig har den innslag om sunn mat. Det er jeg opptatt av.

Ha en glad lørdag!
( og bare for å mase: dere kan bli med i trekningen av barnevadere

Petrine :) 

8 kommentarer:

  1. Her var det flere fine blogger jeg allerede leser og tips til noen nye jeg skal titte innom.

    Fin helg til deg!
    - AC

    SvarSlett
  2. Hei:) takk for blogg tips, noen av de følger jeg allerede, men noen var nye:):)

    Ha en fin helg:)

    Klem Kine:)

    SvarSlett
  3. Hyggelig, hyggelig. Og jammen fant jeg noen flere blogger å titte innom. Lørdan er "finne en ny blogg å følge"-dagen min så denne lista di var perfekt!!

    SvarSlett
  4. Men tusen takk:)
    Har ikke helt "karakterisert" bloggen min men å gå under mammablogg synes jeg er fint:) Var flere kjente her, og noen nye. Og når freden senker seg over heimen her sånn ut i neste uke en gang - da skal jeg ta meg en runde og se på de jeg ikke kjenner:)

    Fin søndag til deg, vi skal ut og se på "favorittsyklisten" i dag også og alle hjerter gleder seg:)
    Varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  5. Heisan, takk for kommentar på Bloggedamer40+.
    Så flott det må være å ha mammablogger for råd og tips, skulle ønske det eksisterte da jeg ble mor...alt jeg hadde da var telefon i ledning på veggen, og radio...hehe...det var tider!
    Ønsker deg en god søndag!
    Klem, M

    SvarSlett
  6. Så hyggelig å ble nevnt! Mange bra blogger på lista di:)

    SvarSlett
  7. Kjære gode! Leste dette innlegget først nå og får jo helt klump i halsen. Så utrolig hyggelig at du nevner bloggen min, det var virkelig rørende. Takk :) Også skal jeg så absolutt sjekke ut de andre, fikk flere tips her nå - blogger jeg ikke kjenner til.
    Ønsker deg en fin tirsdag - og en god uke videre <3 klem din vei

    SvarSlett
  8. Mange koselige blogger her! Tusen takk for julekulene som kom i posten i går :) De var kjempefine! ♥ Blir stas for prinsen min å få henge disse på treet når det blir jul igjen! ha en super uke og god påske!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett