fredag 28. desember 2012

Piano på ønskelisten




Da jeg var et barn så tok jeg pianotimer. 
Jeg var ingen flittig øver og ble ingen idol innen klaverspill, 
og det er flere år siden jeg spilte sist. 

Eller....


Vi var på julegavejakt, 
og blant alt annet vi tittet på så sto det et elektrisk piano. 
Jeg trykket på tagentene, og jeg bare måtte spille en melodi. 
Den satt faktisk i hendene. 
Wow... 


I går var vi på julebesøk. 
Der hadde de piano. 
Petrus satt seg ned ved det, 
han spilte litt og sang bittelitt.
Mor og barn synes nok godt om dette instrumentet. 

Vips så havnet det på ønskelisten min. 
Fordelen med de elektriske utgavene er at man kan øve med hodetelefoner på. 
Og da kan jeg jo trene på enkle stykker uten at noen hører. .... 

Jeg som aldri ønsker meg noe til jul,
plutselig hadde jeg noe på ønskelisten...




God romjulsfredag til deg,
med eller uten ønsker ....

Petrine :) 

6 kommentarer:

  1. åh, jeg ønsker meg også et piano!!! Men jeg vil ha et sånn ordentlig et. Jeg synes de er så fine:)

    SvarSlett
    Svar
    1. enig i at de ordentlige er fine, men de tar så stor plass, og låter forferdelig når de er ustemt :)
      Klem

      Slett
  2. Jeg har alltid ønsket å lære å spille piano, og synes det er leit at det nærmeste jeg kom var timer på orgel - for det er ikke det samme. Et piano er et flott ønske, håper du får det oppfylt slik at du og Petrus kan spille og synge sammen i egen stue:)

    Ha ei fortsatt fin romjul kjære du,
    varm klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan du spille orgel, så kan du vel spille piano også De elektriske pianoene kan du med et emkelt tastetrykk få til å bli et orgel :)
      Men peronlig liker jeg pianoklangen best.

      Klem

      Slett
  3. Er det ikke fint å fått ned noe på ønskelisten sin?
    Jeg var innom Finn.no her for leden- og så mange pianoer som ble gitt bort mot at de ble hentet..
    Flink du er som kan å spille piano -jeg klarer til nød "Lisa gikk til skolen.."
    Lykke til med jakten på julegaveønsket ditt.
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vet at det er mange pianoer å få, men jeg har ikke lyst til å flytte og vi har ikke plass til et slikt stort møbel. Som de vakre pianoene er. Men et vi faktisk kan flytte på og pakke bort hadde vært helt topp :)

      Klem tild eg

      Slett