torsdag 27. desember 2012

Julehefter til stor glede


Den Petrinske familie er glad i å lese. 
De er glad i bøker som kan tas frem igjen og igjen, 
og Petrine samler juleheftene fra år til år.
Da kan de eses om att og om att. 

I tidligere innlegg har jeg nevnt bøkene til Bjørn F Rørvik, 
da de er en slager for hele familien her. 
Vi jubler for bøkene både i papirutgaven, 
som lydbøker og som SE og Hør bok. 
En venninne tipset meg om flere flotte julehfter i år. 
Bøker som har kommet ut som papaerback - utgave. 
Deriblant "Nisseforeningen" 
og 
"Gubben og katten får julebesøk". 
Det er de to vi har fått i hus. 
Jeg vet at Prøysens sin " Skinnvotten
og Astrid Lindgrens: "Juleferie er et godt påfunn, sa Marikken." 
også er å finne i butikkhyllene. 


Heftene har illustrasjoner som i bøkene 
og de kan skaffes for 49.50.
Du finner de blant juleheftene i de fleste butikkene. 

Vil du lese om Rørvik sine bøker så kan du ta en titt her, her og her

Petrine :) 

1 kommentar:

  1. Hjemme hadde vi alltid julehefter, Stomperud og Knoll&Tott var fast innslag. Dette er en tradisjon jeg ikke har tatt med meg videre, så vi bruker ikke å kjøpe julehefter.
    Men en bok jeg alltid leser (eller i alle fall leste - er noen år siden det også nå) før jul det er "Posten skal frem til jul Fru Pigalopp" - var ganske gammel før jeg la bort den boken og jeg tror jeg skal leite litt på loftet hjemme hos mamma og pappa og se om jeg kan finne den frem igjen:)

    Ønsker deg og dine fortsatt fine romjulsdager,
    varm klem:)

    SvarSlett