torsdag 16. august 2012

På jakt etter garn



Jeg har vært noen dager på jobb allerede, 
men i dag så startet det for fullt. 
Og dermed er høsten her. 
I alle fall høst - terminen :) 
Og med det kommer strikketøyet. 
Eller burde ha kommet. 

Fra Maria Skappel sin blogg. Se det her ,
og du vil også finne oppskriften. 

Ei venninne spurte i går om jeg kunne strikke Dorte Skappel ganser for henne. 
Med pinner nummer 7 og et veldig enkelt møster, 
så tenkte jeg at det skulle være en grei sak. 
Inntil i dag, da jeg tittet etter garn. 
Det var rett og slett utsolgt på Iris alpakka, 
og dermed ble det prosjektet lagt på is foreløbig. 

De hadde forøvrig et ferdig eksemplar av genseren der, 
og bare for å få sagt det:
Den var mega myk og innbød til å krype inni. 
 Jeg bestemte meg for å strikke et eksemplar til meg også... 

Bare garnet er å oppdrive :) 

Strikki vei, 
eller ei ... 

Petrine :) 


4 kommentarer:

  1. Men i all verden da, dette er tredje innlegget om denne genseren jeg leser i dag;D

    Ser ut som en god og herlig genser da, hadde jeg strikket så ser jeg ikke bort fra at jeg hadde prøvd meg. Håper du finner garn, regner med at den kan komme godt til nytte i den årstiden vi er på vei inn i:)

    Men først er det pittelitt sommer til, vi har fått smake på sol og skikkelig varme for første gang denne sommeren (vi har hatt litt finevær altså, men ikke den gode sommervarmen). To dager med sol og jeg krysser fingrene for at alle gode ting er tre og at morgendagen også blir fin.

    Ønsker deg en strålende fredag
    god klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, vi ønsker oss en lang og solrik høst . ..og det fortjener vi, spør du meg :)

      Genseren hadde jeg ikke tenkt til å strikke til meg selv, før jeg så den. Men da fikk jeg kjempe lyst til å få et slikt varmt og godt plagg. Også til sene kvelder på terrassen :)

      Slett
    2. Denne fikk jeg lyst på, lenge siden jeg har strikket noe til meg selv, tror jeg skal få det til. været i dag inspirerer til en stor god,varm genser. Takk for tipset og ha en fin dag

      Slett
  2. Den så jammen god ut! :) Dessverre har jeg ikke tålmodighet til å verken strikke eller hekle så "store" ting. Jeg holder meg til små ting jeg blir ferdig med på et par timer max ;)

    SvarSlett