tirsdag 14. august 2012

"Ka - je"


Jeg håper Petrus holder koken! 
Han er nemlig den jeg vet om som har mest glede av
 og initiativ til syssler i hus og hjem. 
Han gyver på med godt mot, enten det er å vaske opp, 
tørke støv, støvsuge eller å hjelpe til i hagen. 



Han er nemlig snart to år, 
og han er opptatt av meg, mitt og ka-je sjøl. 
Og han gir en god handsrekning. 
Han tar ut av vaskemaskinen og gir meg et og et plagg. 
Da slipper jeg å bøye meg når det skal henges opp på snoren. 
Han fyker rundt som en virvelvind med moppen.
Han sorterer søppel og kaster gjerne papir på riktig sted. 


I hagen klipper han gresset,
 med sin lille ku - gressklipper. 
(Den er ikke veldig effektiv til klipping) 
Han putter løv og kvister i poser, og han er kjempefornøyd. 
Han trives også med å putte lekene tilbake i lekekassen.



Han gleder seg, og vi synes det er hyggelig med hjelp. 
Det til tross for at ting tar atskilig lengre tid. 
Men det er desto mer gledelig med hjelp til slike trivielle aktiviteter. 
Jeg håper han ALLTID bruker sine ferdigheter 

Er det mye hjelp å få hjemme hos dere ? 



Ha det knallfint med eller uten assistanse 

Petrine 


2 kommentarer:

  1. Høres ut som en flink liten kar:) klem

    SvarSlett
  2. Så flink han er. Er alltid koselig å få hjelp av disse små. Tiddy er også svært opptatt av å hjelpe til. Er nesten mer organisert enn det vi er :)

    SvarSlett