torsdag 7. juni 2012

7. Juni en offentlig flaggdag!



Det flagges i Norge i dag!
Da jeg var liten fikk du meg til å tro at det var for deg!
Og hvilken selvfølge var det ikke for en liten jente
at det skulle heises flagg
for verdens beste mamma?

Det flagges i Norge i dag!
Det er for unionsoppløsningen har jeg lært i eldre år.
Men i hjerte mitt har jeg en hemmelighet;
Jeg tar vare på barndomsforklaringen og
lar verdens vakreste flagg vaie for deg.
For deg som var mammaen min.





Se alle flaggene.
Jeg skal fortelle til Petrus at de er for deg!
Fordi 7. juni var din bursdag :)


Petrine

5 kommentarer:

  1. En fantastisk måte å minnes mamma......

    SvarSlett
  2. Vakkert innlegg.
    Herlig med minner.

    Fin kveld til deg!
    - AC

    SvarSlett
  3. Så fint.
    De flagget for mamman din her også:)

    God fredag til deg,
    og varm klem:)

    SvarSlett
  4. vakre ord! Koselig at du skal lære det videre til Petrus.
    Tenker mye på hvordan og når jeg skal fortelle mine to søte små om den fine morfaren de aldri fikk møtt.

    stor klem fra Marianne i Larvik.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er trist å miste de man er glad i,....
      Og som foreldre vil man jo at barna skal bli glad i besteforeldrene sine, men virkeligheten er annerledes for dine og mitt barn.. Så fortell om gode minner, om morsomme episoder og lignende. Jeg forteller om bestemor støtt og stadig der det er naturlig... Og sier noen ganger at det hadde vært fint å ha henne her, men mest fokus på de gode og morsomme minnene ....

      Slett