lørdag 5. mai 2012

Lykkelig Lærerik Lørdag


Dagens happening var Cupcake kurs. 
Søte Maia fra bloggen Fabelaktiv 
( bloggens navn er endret, om jeg har obsevert rett ) 
var en hyggelig og blid læremester, 
da 10 damer skulle lære
seg kunsten. 
Kunsten å 
lage cupcakes!


Vi fikk en felles gjennomgang. 
Vi observerte og hørte. 
Det, før vi selv ble 
utfordret. 


Jeg må nok trene litt mer,
men det gikk bedre
etter at
Maia
instuerte
meg til å bruker
mer kraft. Og med litt
håndledning, så fikk jeg et
utgangspunkt til videre praktisering
av muffings med frosting


Maias mamma stilte opp med servering, 
og vi fikk kjempe gode 
vårruller. 




Og hjem kom jeg med en eske cupcakes 
kreert by hand av Petrine, 
grytekluter fra Eva Solo, kakepynt fra Dr Oekter,
kakemiks fra Betty Crocker, 
og en parkeringsbot. 

( jeg hadde betalt, med kort,
 så jeg får klage og vise til at jeg ikke 
har arvet parkeringsbilletten ) 



Med meg hjem hadde jeg også møte
 med flotte jenter, mange smil og godt selskap
i friskt minne.



Blir det matkurs, så kan det nok
være at jeg kaster meg med.
Jeg hadde nemlig noen hyggelige timer :)


Lykkelige lærerike lørdagen ! 
Takk til Maia, Mamma´n og 
alle de andre deltakerne ! 

Petrine :) 

5 kommentarer:

  1. Mmmmm, herlige bilder:)
    Høres ut som din lørdag har vært riktig så god.
    Og de var så fine de cupkaces-ene du hadde laget.
    Skal ikke begynne å beskrive mine kreasjoner, holder meg til en trygg sjokoladekake i stedet;)

    Ha en god lørdags kveld,
    klem Hanne:)

    SvarSlett
  2. Å heldig du er, har så lyst til å dra på slikt kurs:D

    Ha en fin helg videre:D

    SvarSlett
  3. Hei:) så fine bilder du har tatt:) Det har virkelig vært en lærerik og inspirerende cupcake dag.Jeg kunne ikke hatt en bedre introduksjon til cupcakeverdenen. Nå er det bare og øve:):)Veldig hyggelig å hilse på deg:) Kanskje vi sees på matkurs:)de vårrullene var rågode:)

    Fortsatt fin lørdag:):)
    Kine:)

    SvarSlett
  4. Heisann :-D
    Kurset var utrolig inspirerende og jeg koste meg masse!
    Men en ting jeg angrer på er at jeg ikke fikk pratet med alle og at vi ikke introduserte hverandre med navn og bloggnavn i plenum...
    Må du ha en fortsatt god helg, og kose deg med cupcakes!
    Også håper jeg at du får ordnet opp med den boten...

    Klem Karianne

    SvarSlett
  5. Heisann. Veldig gøy å treffe deg:) Flotte cupcakes ble det i alle fall:) Legger meg til som følger:) Klem

    SvarSlett