lørdag 7. april 2012

Bokanbefalinger

Bøker har fått dagens spalteplass.

Jeg sluker mange typer litteratur. 
Blant annet krim.
Selv om det er påske
så har
jeg bestemt meg for å hoppe over det i dag.


Den første boken jeg anbefaler er en jeg leste på stranden i Mexico.
Vi var faktisk fire som leste det samme eksemplaret samtidig. 
Vi måtte velge mellom å lese eller å bade sosialt :)


Boken heter :" Lekestue", og den er skrevet av Roger Kurland 
Den forteller historien om en gutt på noen og tjue år.
Han venter på å komme inn på embetsstudiet i Psykologi.
Vi følger arbeidet hans i barnehage,
hans forhold til damer
og refleksjoner over venner og familie.

Den underholder og berører.
Den sier en del om hva som sitter i veggene ved ulike institusjoner,
de usagte reglene og definerte sannhetene som preger driften.
 Den kom også ut som TV serie på Nrk,
 og den kan faktisk kjøpes på Dvd.



Den andre boken er skrevet av Rohinton Mistry,
og den heter Balansekunst.
Historien utspiller seg i Bombay,
og gjennom hovedpersonene får man innblikk i Indias
historie fra 1947 til 1975.
Jeg opplevde den som underholdende,
fortellende,
opplysende og spennende.
Jeg anbefaler den på det varmeste

Det var et mikro dykk inn i Petrine sin store boksamling

Petrine :)

1 kommentar:

  1. Hei, beklager at det tok tid å komme med på Bloggedamer40+, jeg har vært fraværende på blogg i veldig lang tid! Du er mer enn hjertelig velkommen! Men nå er bloggen åpnet igjen...
    Jeg håper du vil følge min private blogg også!
    Klem, M.
    Ps..jeg har laget litt "reklame" for bloggen din på Bloggedamer40+..ds

    SvarSlett