fredag 2. mars 2012

Tjukkasgjengen



I byen min var det noen kreative sjeler.
De satt igang med å samle grupper til gåturer i omegn
Det via facebook.
De kalte seg Tjukkasgjengen.

De beskriver seg slik:
"Vi er en gjeng som liker å være sosiale, 
men samtidig er i ræva form.
Vi fant ut at det siste går det faktisk an å gjøre noe med. 
Vi har fellestrening hver hverdag hvor vi går tur,
 og målsetninga er å begynne å jogge..... "


Det var slik det begynte, noen satt seg ned.
De bestemt seg.
De laget en facebookside, og de nådde ut til mange.
I Norge, Sverige og Danmark er det nå 4500 medlemmer.

Et tiltak det står stooor respekt av.
Hurra for FLOTTE KJEKKASER!!

Så her sitter jeg da, med Pcen på fanget,
med gode opplevelser fra lille Petrus på tur,
og med facebook - medlemskap i Tjukkasgjengen.
Og det blir jeg jo ikke KJEKKAS av.

Her må det en aktiv handling til.
Jeg skal være aktiv minst tre dager i uka.
Enten med gjengen, eller på annet vis.
Jeg kommer tilbake til det.

Og til deg, følg Tjukkasenes råd.
Vær litt aktiv hver dag :)

Petrine

1 kommentar:

  1. Så bra!
    Du er hjertelig velkommen til Tjukkasgjengen! Vi er for ALLE :)
    Bare en liten oppdatering:
    Vi har nå over 150 avdelinge/chaptere og ca 10.000 medlemmer over hele landet :)
    Lykke til med trening og aktivitet :)
    mvh
    Tjukkas-Jan

    SvarSlett