mandag 19. mars 2012

Min yndlingskopp









Livet er en dans på roser,
også for Petrine.
Noen ganger underveis kan man trå på en torne.
Den gjør vondt,
helt til man har fått den ut.




Det var en gang.
Da opplevde Petrine at livet var svart.
En venninne gikk til innkjøp av en kopp for å trøste.
Den var svart på utsiden,
men på innsiden er den gul og har en vakker rose.
Hun fortalte meg at koppen var et symbol på hvordan livet er.
Når man opplever dager i moll,
så kan man se at det er lyst på den andre siden.
Det kommer tider med blomster og glede.
Alltid vil det bli en løsning!
Om man bruker bilde fra årstidene,
så vil det etter en vinter alltid komme en ny vår.
Eller vi sier vel også at det er lys på enden av tunnelen.
Den vakreste koppen jeg vet om ,
verner jeg om og gleder meg over.
Og jeg gleder meg til hun som ga meg den
kommer til den lyse siden med blomster.
Hun er syk av ME
så send henne gjerne en god tanke :)




Er ikke koppen vakker.
Har du en ting du er spesielt glad i ?
Petrine :)

4 kommentarer:

  1. Den var superfin! Og det var lampen også :) Jeg har også en greie for kopper. Kaffen smaker så mye bedre hvis koppen er fin.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Herlig med så gode venninner, og jeg kan godt forstå at koppen er din favoritt! Kan jo ikke annet enn å bli glad når man ser den nydelige rosen :)

    Ha en herlig dag videre! :)

    SvarSlett
  3. Så herlig kopp, med en god omtanke og historie bak. Likte lampen meget godt også.
    Sender såvisst en tanke til venninnen din. Lever litt i samme modus selv.

    Takk for at du ville være med på Løv lotteriet mitt. Da ligger lodd nr. 147 i potten til deg. :)

    God mandag fra Huldra :)

    SvarSlett
  4. Jeg er så lei for at jeg ikke har fått besøkt deg før nå, døgnet skulle hatt flere timer!

    Den koppen var rett og slett vakker og enda vakrere ble den når man fikk vite bakgrunnen.

    Jeg håper du har hatt en finfin start på uken, kjære!

    Gode klemmer& fine tanker

    SvarSlett